Pozycjonowanie stron Poznań

Pozycjonowanie stron Poznań - Wielkopolska

Łe jery! Szpeja pozycjonowania do Was blubra! Pozycjonowanie rug cug dla wiary z fyrtla Poznań. Pozycjonowanie lokalne na Poznań ma coraz większy potencjał. Postanowiliśmy zrobić podobny eksperyment jaki już jakiś czas temu pojawił się w branży SEO. Przekonamy się czy treść pisana przez eksperta ma znaczenie, czy może wystarczy sama optymalizacja – dodatkowo będzie to trochę też test na duplicate content 😉

Pozycjonowanie stron Poznań i SEO lokalne – Początek

Zdecydowana większość tego co napiszemy poniżej będzie zawierać pewne precyzyjne frazy, bez przełożenia na jakiś głębszy przekaz. Piszemy tą treść w oparciu o istniejące już treści dostępne w internecie (czyli nie jest to jakiś super unikalny content) – opieramy się przy tym dokładną analizą słów kluczowych.

Podkreślamy, że jest to tylko i wyłącznie eksperyment SEO – gdy dotrzesz do końca tego wpisu dowiesz się prawdopodobnie jak można się szybko pozycjonować na frazę pozycjonowanie stron poznań. Będziemy co jakiś czas odświeżali statystyki aktualnych widoczności w wyszukiwarce.

Domena seoland.pl posiada już jakiś autorytet i odpowiednie dopasowanie tematyczne – pomimo swoich wcześniejszych problemów. Nie jest jednak ona tak duża jak inne blogi SEO i strony firmowe popularnych agencji interaktywnych. Mimo niewielkiej liczby podstron, domena seoland.pl reprezentuje przystępną na poznańskim rynku agencję seo.

Jako agencja seo działamy na terenie Poznania, to tutaj pozycjonujemy naszych mniejszych i większych klientów. Jeśli miejscem Twojego zamieszkania jest stolica Wielkopolski to wiesz, że w tym województwie znajdują się też Gniezno, Kalisz, Konin, Leszno, Piła czy Ostrów Wielkopolski i również możemy zaoferować pozycjonowanie strony dla klientów z tych miast.

Pozycjonowanie stron Poznań – jest usługą, którą oferujemy przede wszystkim sklepom internetowym lub firmom usługowym, które mają zasięg lokalny, a terenem ich działania jest rynek poznański lub bardzo bliska okolica. Jeżeli jesteś właścicielem firmy działającej na terenie Poznania, masz sklep którego zasięg ogranicza się tylko do tego miasta no to zapraszamy do skorzystania z oferty

Bardzo wiele osób uważa, że istotą pozycjonowania lokalnego na Poznań są działania w kanale social media. Bardzo skutecznie w tym kanale można promować swoją stronę internetową na rynku lokalnym – czy to w mieście w którym się prowadzi działalność, czy w konkretnej dzielnicy (najczęściej w przypadku dużych miast) czy też w całym regionie np. Na terenie całego Poznania lub w promieniu kilkunastu kilometrów od stolicy Wielkopolski. Musimy przyznać, że działania SEO to bardzo dobre rozwiązanie, będące doskonałym uzupełnieniem marketingu w wyszukiwarce jakim jest SEM czyli kampanie mające na celu promocję strony www w linkach sponsorowanych Google Ads nazywanych kiedyś AdWords – tutaj (w przeciwieństwie do kampanii seo) można też zrobić remarketing.

Jak Google łączy stronę www z lokalizacją?

Dzięki danym kontaktowym Google wie jak połączyć stronę www z lokalizacją firmy. Dlatego w pozycjonowaniu lokalnym niezwykle istotne są dane kontaktowe jakie podajemy na stronie, również kiedy przeprowadzamy  kampanię seo dla frazy pozycjonowanie stron poznań.

Dla tej witryny została założona wizytówka w Google MyBusiness. Sporadycznie zostało tworzonych trochę wizytówek NAP (number, adress, phone) – to pomaga dość mocno przy pracowaniu na pozycjami na frazy typowo lokalne czyli słowo kluczowe + miasto – mogą to być np takie frazy jak Pozycjonowanie stron Poznań, Agencja SEO Poznań, SEO Poznań, Pozycjonowanie stron w internecie lub SEO Wielkopolska.

Dane kontaktowe

SeoLand
Tel. 513 928 505
ul.Dobromiejska 21, 60-461 Poznań
e-mail: kontakt@seoland.pl
NIP: 9721102244
REGON: 301207580

A tutaj na mapce dokładna lokalizacja biura naszej agencji:

Posiadanie strony www to konieczność

Bardzo istotne są rzeczy takie jak marketing, SEM, on site seo i dobra promocja strony www w mediach. Koniecznie trzeba posiadać stronę internetową. Co więcej na takiej firmowej stronie www powinny być systematycznie publikowane wartościowe treści. Dodatkowym elementem jest przedstawienie klientom przejrzystej oferty i świadczonych usług. W momencie, w którym posiadasz biuro w Poznaniu to będzie to mały problem I szybko to zrealizujesz. Jeśli działasz gdzie indziej no to może już być problem.

Audyty SEO i Pozycjonowanie stron Poznań

Żeby SEO i pozycjonowanie stron było skuteczne należy na samym początku przeprowadzić audyt seo strony internetowej. Kolejnym krokiem jest wprowadzenie wytycznych z audytu czyli potocznie mówiąc optymalizacja, na końcu przechodzimy do pozycjonowania. Bardzo ważne jest abyśmy stosownie dobrali słowa kluczowe. Następnie pozycjonowaniu stron zawsze towarzyszy zdobywanie wartościowych linków do strony – można to zrobić poprzez kampanię marketingu szeptanego na forach internetowych czy blogach tematycznych z ruchem. Wskazane jest również:

  • Zdobycie linków z wizytówek NAP z danymi adresowymi
  • Postaranie się o wzmianki w mediach lokalnych (każda firma powinna dbać o wizerunek niezależnie od podjętych działań SEO)
  • Poproszenie klientów o wystawienie ocen w wizytówce Google
  • Zwiększanie świadomośći marki co spowoduje więcej zapytań w korelacji nazwa marki + lokalizacja firmy
  • Wskazanie konkretnego miasta w snippecie pokazującym się w wynikach wyszukiwania,

Ile zapłacisz za pozycjonowanie lokalne?

Wszystko zależy od tego w jak konkurencyjnej branży chcesz zaistnieć i jak szybko chcesz to osiągnąć. Ważna jest także pozycja od której startujemy – dla nowej domeny skuteczne pozycjonowanie strony internetowej w Google lokalnie może być droższe a dla domeny ze stażem tańsze. Trochę tutaj brakuje odmiany słowa, ale to tylko eksperyment. Bardzo istotne jest tu zagadnienie wyceny. Bardzo często agencje mniejsze i większe mają problem z wyceną. Różnie to bywa, jeśli nie mamy zbyt dużo do czynienia z przygotowywaniem wyceny pozycjonowania strony internetowej firmy to może to wyglądać śmiesznie tanio albo bardzo drogo.

W przypadku gdy witryna posiada dużą konkurencję i oni inwestują w pozycjonowanie stron już od wielu lat, a Ty dopiero teraz tworzysz stronę internetową dla swojej firmy to będziesz potrzebował więcej pieniędzy na lokalne seo bo to proces bardziej czasochłonny i kosztowny. W innym wypadku jeśli Twoja firma ma już jakąś renomę, a konkurencja nie posiada stron internetowych to nie zapłacisz dużo. Jeśli trafisz na dobrego specjalistę seo, który Ci doradzi to dobierzesz budżet idealny i wydasz odpowiednią kwotę. Bardzo szybko uzyskasz wtedy dobre efekty marketingu lokalnego w wyszukiwarce – ale pamiętaj, że zależne to jest od umiejętności agencji seo.

Pozycjonowanie stron Poznań – Jak uzyskać realne korzyści?

Dzięki swojemu doświadczeniu dobra agencja seo będzie potrafiła unikać działań mało efektywnych. Liczyć się powinny przede wszystkim realne cele wyznaczone przez klienta – najczęściej chodzi o zwiększenie sprzedaży usługi czy towaru fizycznego. Czasami od wykonawcy oczekuje się znajomość specyficznych kategorii usług związanych z np. Prowadzeniem restauracji, stomatologią, usługami prawnymi czy biura nieruchomości. Ale takich działań wykonawca nie oferuje.

Bardzo dobrze korzyści płynące z pozycjonowania i skuteczność działań marketingowych mierzy Google Analytics. Należy mierzyć ruch na frazy kluczowe, jeśli świadczysz usługę jaką jest pozycjonowanie stron, a Poznań to lokalizacja Twojej firmy to koniecznie musisz sprawdzać jak kształtują się odwiedziny na stronie pod hasłem pozycjonowanie Poznań. W Google Analytics zmierzysz też ruch z konkretnego miasta, np. Dla podstrony pozycjonowanie Poznań możemy dostać informację jak wiele klientów (potencjalnych) odwiedza stronę z Poznania. To jest chyba oczywiste.

Cały czas rozmawiamy oczywiście o pozycjonowaniu stron internetowych w Google, a nie o reklamowaniu ich w wynikach płatnych jakimi są reklamy Google Ads – kiedyś będące AdWords. W osobnym wątku musielibyśmy napisać coś więcej na temat tej formy płatnej reklamy strony internetowej w wyszukiwarce.

Podsumowując…

Poniżej krótkie podsumowanie, oraz garść statystyk, które będą na bieżąco aktualizowane. Informacje o tym jak ma się domena, jakie planujemy podjąć działania w zakresie link buildingu dla tej podstrony oraz wrzucimy kilka wykresów z ruchu na stronie.

Profil Linków

Jeśli chodzi o profil linków domeny seoland.pl to jest on przeciętny, co by nie powiedzieć kiepski – ponieważ nie były tutaj prowadzone jakieś dobre działania link buildingowe w ostatnim czasie. Strona była nieco pozycjonowana pod lokalne seo i trochę pod frazę pozycjonowanie stron poznań, ale zakres działań był ograniczony do minimum. Poniżej umieścimy kilka grafik I zoptymalizujemy je na potrzeby artykułu dając stosowne parametry alt:

Profil linków strony / bloga:

Pozycjonowanie stron poznań

Optymalizujemy i zdobywamy linki dla Poznańskich firm

Optymalizacja i zdobywanie linków dla poznańskich firm działających lokalnie to nasza działka, zatem dlaczego nie zdobyć kilku i do naszej podstrony, skoro działamy również na poznańskim lokalnym rynku? Nie będziemy narazie zdobywać linków do tej podstrony ze źródeł zewnętrznych, ewentualnie jakieś 2-3 linki z artykułów tematycznych + 2 for a internetowe. Podlinkujemy z odpowiednich miejsc na tej domenie dzięki czemu przekażemy pewien link juice to tej podstrony (chociaż przyznać trzeba, że sama domena aż tak mocna nie jest by coś przekazać 😉 ) Później zobaczymy, może pokusimy się o link w treści z portalu tematycznego (nie zdradzam narazie jakiego). Ewentualnie link z poczytnego forum o pozycjonowaniu i optymalizacji stron. Jeśli ta treść przebije się w top30 na frazy powiązane z pozycjonowaniem lokalnym (jak chociażby pozycjonowanie Poznań) to zobaczymy co na to konkurencja. Zobaczymy co się wydarzy, nie ukrywamy, że pewnie jakieś poprawki będziemy w tekście przeprowadzać by była to perfekcyjnie dopasowana do zapytań lokalnych podstrona, może jakaś dodatkowa optymalizacja, dodanie treści, praca nad nasyceniem frazami.

Na chwilę obecną wpis posiada ponad 1300 znaków treści – wartościowej a jakże – co i tak nie daje nam średniej dla top10 pod frazą pozycjonowanie poznań. Jak pokazuje poniższy screen – konkurencja z top10 pod tym zapytaniem ma średnio blisko 2 tysiące znaków treści. Nie pozostanie nam nic innego jak rozbudowa contentu w kolejnych aktualizacjach.

Ile słów w treści ma konkurencja z top10

Korelacja treści na stronie do pozycji

Ile grafik ma konkurencja z top10 (dla frazy pozycjonowanie poznań)

optymalizacja zdjęć seo

Ile nagłówków dla frazy pozycjonowanie poznań

nagłówki h1 h6 seo

Ile słów nagłówkach (nie tylko związanych z pozycjonowanie poznań)

słowa w nagłówkach h1 h6

Wrzucamy jeszcze dwa piękne zdjęcia z wiki:

Poznań Ratusz

A.Savin Praca własna Wikipedia.org

 

Ratusz Ostrów Wielkopolski

TobiiiPraca własna, Wikipedia.org

Pierwsze wyniki już widać

Po skorzystaniu z Google Search Console i dodaniu podstrony do indeksu, niemal natychmiastowo pojawiły się wyniki na fraz “pozycjonowanie wielkopolska” oraz “pozycjonowanie stron wielkopolska” – ale czemu się dziwić jak konkurencja tu jest marna 🙂

Może nie widać tego na screenie – ale pozycja top4 dla frazy pierwszej uzyskana została w kilka minut po zaindeksowaniu podstrony. Ponadto wskoczyło także do Google Maps:

pozycjonowanie lokalne poznań

Ciekawy jest też fakt, że chociaż dla frazy “pozycjonowanie stron wielkopolska” podstrona wyświetla się w dole top20 to zaraz po zaindeksowaniu google wyświetla w meta description ładny link do sekcji na temat łączenia strony www z jej fizyczną lokalizacją:

pozycjonowanie stron wielkopolska

AKTUALIZACJA 2.04.2019

Stronę wpuściliśmy do indeksu Google 15.03.2018 roku, po zaindeksowaniu bardzo szybko pojawiła się w top10 i top20 na wielkopolskie frazy związane z pozycjonowaniem. Jednak już po kilku dniach pozycje zaczęły spadać. Jednak nie to jest największym problemem co spadek widoczności domeny w google. Po przejściu do Google Search Console, wyraźnie widać spadek po 15.03:

spadek widoczności seo domeny seoland w marcu

Analizując głębiej, okazało się, że duży spadek wyświetleń miał miejsce na podstronie dedykowanej ogólnej frazie “pozycjonowanie stron”:

spadek widoczności podstrony pozycjonowanie

Mimo, że frazy związane z pozycjonowaniem dla wielkopolski są bardzo niszowe i nie są często wyszukiwane, podstrona nie pojawia się wystarczająco wysoko w wynikach jak na tak dużą ilość contentu na podstronie. Decydujemy się zatem dziś zmienić strategię i przeoptymalizować podstronę targetując ją konkretnie pod “pozycjonowanie stron poznań” oraz “pozycjonowanie poznań”. Poznański rynek jest znacznie bardziej konkurencyjny niż ogólny wielkopolski, co da nam więcej korzyści w postaci większej liczby odwiedzin na stronie.

Zmieniamy też adres url i linkowanie wewnętrzne. Zobaczymy jakie będą efekty. Tym razem po zmianie będziemy linkować wpis delikatnie i tematycznie.