Audyt SEO strony internetowej

Posiadanie strony internetowej to nie wszystko, musi ona przede wszystkim spełniać standardy wymagane przez wyszukiwarkę i prezentować w przejrzysty sposób informacje – co ułatwi użytkownikom korzystanie z niej. Funkcjonalność strony to bardzo ważny element, który może mieć negatywny wpływ na konwersję. Im mniejsza funkcjonalność strony tym mniejsza szansa na konwersje w postaci zakupu produktu – zamówienia usługi. Strona powinna być łatwa w użytkowaniu oraz czytelna, dlatego powinna przejść profesjonalny audyt.

Jaki jest cel przeprowadzenia Audytu SEO?

Jeśli chcesz w pełni wykorzystać potencjał swojej strony ta oferta jest właśnie dla Ciebie.

WYCENA AUDYTU - NAPISZ DO NAS

Celem tej usługi jest przede wszystkim odpowiednie przystosowanie Twojej strony internetowej do aktualnych wymogów wyszukiwarki Google, której algorytmy ulegają ciągłej zmianie. Jeśli chcesz aby Twoja strona była w pełni przyjazna wyszukiwarce i zawsze widoczna na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania przygotujemy dla Ciebie raport w postaci Audytu.

Co zawiera Audyt SEO?

Pełne zestawienie wytycznych dotyczących zmian jakie należy wprowadzić na stronie, aby podnieść jej widoczność w wyszukiwarce. Przygotowując dokumentację sprawdzamy między innymi:

1
Czy strona ma dobrze zoptymalizowaną treść  – zarówno pod kątem użytkowników jak i wyszukiwarki internetowej. Optymalizacja treści to bardzo ważny element audytów – znaczenie treści znacząco wzrosło w ostatnim czasie. Algorytm lepiej rozumie treść na stronie i łatwiej ją interpretuje.
2
Czy obrazki nie wymagają optymalizacji  – rozmiar ma ogromne znaczenie, szczególnie w przypadku urządzeń mobilnych. Strona musi się szybko ładować a duże rozmiary obrazków często to uniemożliwiają. Jest to równie ważny element – bardzo często prędkość ładowania strony jest zaniżona właśnie przez zbyt duże rozmiary.
3
Czy wdrożone są przyjazne adresy URL  – obecnie przyjazne adresy URL to już standard. Strona nie posiadająca takich adresów automatycznie przekreśla szanse na uzyskanie najwyższych pozycji w wyszukiwarce.
4
Czy struktura nawigacji na stronie jest poprawnie skonstruowana  – poprawna nawigacja na stronie pozwala nie tylko użytkownikom na swobodne przemieszczanie się po stronie, ale także robotom wyszukiwarek. Ma to też istotny wpływ na współczynnik odrzuceń.
5
Czy jest wygenerowana mapa witryny  – mapa do bardzo ważny element szczególnie w przypadku bardzo dużych serwisów internetowych np. w sklepach internetowych powinna być utworzona mapa witryny – żeby strona była lepiej indeksowana przez wyszukiwarkę.
6
Czy roboty google mają swobodny dostęp do całej strony i nie występują błędy indeksacji witryny – ważne są tutaj nie tylko kluczowe podstrony, które powinny być indeksowane, ale także należy wyeliminować indeksację stron, które nie muszą być widoczne w wyszukiwarce – optymalizujemy wtedy indeksowanie całej domeny.

Powyższe elementy wchodzą w skład tzw. audytu on-page i są tylko namiastką tego co zawiera pełna dokumentacja.

Co daje Tobie audyt SEO?

Tylko w pełni profesjonalny i skrupulatnie przeprowadzony audyt SEO zobrazuje elementy, które należy poprawić na stronie by jej funkcjonowanie było lepsze i przyjemniejsze dla użytkowników. Głównym zadaniem audytu seo jest dojście do tego co jest na stronie słabo zoptymalizowane i jak to można poprawić – Optymalizacja strony po przeprowadzonym audycie pozwala nie tylko zwiększyć użyteczność witryny, ale także znaczącą wpłynąć na jej pozycję w wyszukiwarce. Zlecając audyt dowiesz się między innymi tego:

  • W jaki sposób użytkownicy są kierowani na stronę – jakie słowa kluczowe generują na stronie ruch
  • Czy na stronie poprawnie są wdrożone wszelkie przekierowania – przede wszystkim chodzi o przekierowanie 301
  • Czy w prosty i szybki sposób można dotrzeć do najważniejszych elementów na stronie
  • Czy grafika zastosowana na stronie jest prawidłowa – zarówno jeśli chodzi o rozmiar zdjęć jak i wygląd na stronie
  • Dlaczego strona nie jest tak często odwiedzana przez użytkowników jak byś tego chciał – być może otrzymała ona filtr i to jest powodem
  • Jak na tle konkurencyjnych domen prezentuje się audytowana domena

Jest to zaledwie zalążek tego co zawiera pełen, rozbudowany audyt seo strony internetowej. W praktyce tych danych jest o wiele więcej, są bardziej rozbudowane, a wprowadzenie konkretnych zmian zawartych w raporcie nie tylko spowoduje, że użytkownikom będzie się wygodniej korzystało ze strony, ale będzie ona lepiej indeksowana przez wyszukiwarkę – co spowoduje wzrosty pozycji w wynikach wyszukiwania

Rozbudowane Audyty SEO = lepsza pozycja w wyszukiwarce

Dzięki profesjonalnemu audytowi strony internetowej zacznie ona lepiej się pozycjonować i osiągać lepsze pozycje w Google. Nasze ponad 9 letnie doświadczenie w zakresie optymalizacji stron internetowych pozwala na przygotowanie konkretnych rozwiązań i wskazówek, które przyniosą trwałe rezultaty.

Można powiedzieć, że głównym celem przeprowadzenia audytu SEO jest poprawa widoczności strony w Google.

Audyt Off-site czyli profesjonalny audyt linków

W tym procesie mamy do czynienia z analizą skuteczności działań, jakie zostały już podjęte w zakresie pozycjonowania strony internetowej klienta. Możemy w trakcie tego procesu postawić diagnozę co jest przyczyną tego że np.

  • Strona spada w wynikach wyszukiwania Google
  • Znacznie mniej osób kupuje produkty w sklepie internetowym

Dokonujemy tutaj wnikliwej analizy linków prowadzących do strony klienta przy wykorzystaniu najlepszych narzędzi przeznaczonych do tego celu takich jak: Ahrefs, Senuto, Google Search Console i inne.

Na podstawie wszelkich dostępnych źródeł oceniamy co jest przyczyną problemów, ale co najważniejsze przedstawiamy także strategię działań naprawczych, które te problemy wyeliminują. Bardzo ważne w tym momencie są także informacje jakie otrzymujemy od klienta – powinien on udzielić on nam jak najwięcej informacji na temat działań jakie były podejmowane ze stroną – to ułatwia często postawienie diagnozy.

Cennik Audytów SEO

Cena za audyt uzależniona jest od:

  • Rodzaju audytowanego serwisu
  • Czy ma to być tylko audyt linków czy także audyt optymalizacji strony

Ceny ustalane są indywidualnie ale najtańszy audyt to 399zł netto w przypadku gdy audytujemy tylko linki oraz 500zł netto za audyt optymalizacji prostej strony internetowej.

Jeśli jesteś właścicielem jakiegokolwiek serwisu internetowego, sklepu czy bloga – napisz do nas – przygotujemy indywidualną wycenę.

WYCENA AUDYTU - NAPISZ DO NAS