Analityka Internetowa

Każda prowadzona przez nas kampania reklamowa w wyszukiwarce Google analizowana jest za pomocą najbardziej rozbudowanego i znanego narzędzia do analizy internetowej jakim jest Google Analytics.

Wszelkie analizy, które umożliwia to narzędzie pozwalają na skuteczną optymalizację całej kampanii i zmniejszenie kosztów jej prowadzenia.

Google Analytics umożliwia śledzenie podstawowych danych, jak również tych bardziej zaawansowanych, dzięki którym możemy np. zobaczyć jakie kanały ruchu generują na Twojej stronie największą, a jakie najmniejszą sprzedaż.

Każda prowadzona kampania reklamowa w wyszukiwarce Google powinna podlegać wnikliwej analizie – dlatego można powiedzieć, że analityka internetowa to jedna ze składowych w kampaniach SEO/SEM. Bez zastosowania analityki nie jesteśmy w stanie wyciągnąć zasadnych wniosków co do ewentualnych zmian w kampaniach, oraz nie jesteśmy w stanie odczytać realnych skutków kampanii.

Przed rozpoczęciem kampanii reklamowej zawsze na stronie wdrażamy Google Analytics – naszym zdaniem najlepsze narzędzie do mierzenia efektów pozycjonowania czy kampanii linków sponsorowanych.

Czym jest Google Analytics?

Jest to na chwilę obecną jedna z najbardziej popularnych narzędzi jeśli chodzi o analitykę internetową. Umożliwia uzyskanie najważniejszych informacji na temat zachowania użytkowników na stronie internetowej, między innymi o najczęściej odwiedzanych podstronach, o wykonywanych na stronie konwersjach czy na temat współczynnika odrzuceń. Tego typu dane pozwalają wdrożyć zmiany na stronie, tak by zatrzymać użytkowników na dłużej i pozwolić in na dokonanie zakupu lub zamówienie usługi.

Wszystkie dane możemy dzięki Google Analytics dostarczyć klientowi w postaci przejrzystych raportów graficznych i liczbowych.

analityka

Dlaczego analityka internetowa jest tak ważna?

Przede wszystkim jest ważna bo pokazuje słabe punkty kampanii SEO/SEM oraz może uwidocznić błędy w projekcie strony. Czasami za pomocą Google Analytics można wyciągnąć wnioski dlaczego strona nie sprzedaje, dlaczego ludzie wychodzą z niej po obejrzeniu zaledwie jednej podstrony.

  • Nawet jedno stronicowe wizyty można monitorować – badając czas pobytu użytkownika, kliknięcia w wyznaczone butony, formularze kontaktowe czy adresy e-mail.
  • Dzięki analityce wiemy jak użytkownik trafił na podstronę zakupową, jaką drogę pokonał, ile podstron zobaczył zanim zakupił produkt.
  • Google Analytics bardzo przydaje się przy badaniu skuteczności kampanii linków sponsorowanych Google AdWords.

Nie świadczymy dodatkowych usług związanych z analizą danych, ale używamy analityki i najlepszych narzędzi analitycznych do badania skuteczności prowadzonych przez nas kampanii w wyszukiwarce Google.

Czasami jest potrzeba skorzystania również z innych pomocnych narzędzi takich jak: Yandex Metrica, CrazyEgg, Hotjar.