16 07 2014
Kategoria:
Blog

Pozycjonowanie ryczałtowe

Coraz popularniejsza metoda rozliczania się z klientami – pozycjonowanie ryczałtowe. W przypadku takiej formy rozliczenia ważne jest zaufanie w relacji klient ⇔ firma seo. Ważne jest aby klient był świadomy, że tak naprawdę nie jesteśmy w stanie przewidzieć tego jak zmieniać się będzie algorytm wyszukiwarki – ze względu na takie właśnie zmiany algorytmu uważam, że pozycjonowanie z opłatą za efekt jest niekorzystne zarówno dla klienta jak i dla samej firmy seo.

W przypadku większości firm usługowych z różnych branż płacimy dopiero po wykonaniu jakiejś usługi – teoretycznie więc powinniśmy również płacić firmie seo dopiero wtedy kiedy strona osiągnie wysokie pozycje (najczęściej płaci się wtedy tylko za top10). Firma seo inwestuje zatem swój czas i własne pieniądze w to żeby jak najszybciej uzyskać top10. Problem jest jednak taki, że w pewnej chwili może okazać się, że Google zmieni zasady i nagle algorytm zacznie np. uznawać pewnego rodzaju odnośniki do strony internetowej jako nienaturalne lub po prostu nie będą one przekazywały na tyle dużej mocy. Spowoduje to spadek strony w wynikach wyszukiwania i trzeba będzie dostosować się do zmian algorytmu. W takim wypadku traci klient, ale również firma seo, która zainwestowała swoje własne środki w pozycjonowanie strony klienta, po czym okazało się, że to co do tej pory firma robiła już nie działa lub nawet może działać negatywnie.

W pozycjonowaniu nic nie jest stałe – algorytm wyszukiwarki ciągle się zmienia i nie da się do końca przewidzieć co będzie najlepiej działało na wzrosty pozycji w przyszłości. Klient musi być świadomy, że tak naprawdę pozycjonowanie to sztuczne manipulowanie wynikami wyszukiwania.

Oczywiście większość czynników mających wpływ na poprawę pozycji pozostaje niezmieniona, ale jak to się mówi diabeł tkwi w szczegółach. Na pewno nie jest prawdą to, że pozycjonowanie ryczałtowe to model korzystny tylko i wyłącznie dla firmy seo.

Mi osobiście jako specjaliście seo z ponad 7 letnim doświadczeniem zależy na tym, by każdy mój klient był zadowolony z wykonywanych przeze mnie usług. Wiele osób twierdzi, że firmom posiadającym umowę na pozycjonowanie z opłatą ryczałtową tak naprawdę zależy tylko na tym by klient płacił, a oni niskim kosztem będą “coś tam” robić ze stroną klienta. Moje podejście jest w tym momencie zupełnie inne. Wszystkie strony, które będą rozliczane na zasadzie ryczałtu są pod moją opieką, umożliwiam indywidualny i szybki kontakt z klientami, co jest niezaprzeczalnym atutem i zaletą mniejszych firm seo.

Dlaczego pozycjonowanie ze stałą miesięczną opłatą abonamentową jest korzystne?

1

W ujęciu długo terminowej współpracy opłaty wychodzą znacznie korzystniej dla klienta, szczególnie gdy klient chce pozycjonować wiele fraz. W takim wypadku jeśli zebralibyśmy indywidualny koszt dla poszczególnych fraz i zsumowalibyśmy go, uzbierałaby się wtedy znacznie większa kwota miesięczna niż w opłacie ryczałtowej

2

Jest to model rozliczeń, który eliminuje w pewnym stopniu możliwość otrzymania filtra od Google. W umowie z płatnością za efekt każdej firmie seo zależy na tym by jak najszybciej uzyskać ten efekt. Jak najszybciej nie oznacza jednak jak najbezpieczniej. Obecnie coraz częściej można otrzymać od google fitr za szybkie pozyskiwanie linków o niskiej jakości. Takie linki działają, podnosząc pozycję strony, ale w dłuższej perspektywie takie pozycjonowanie okazuje się być mało skuteczne.

3

W pozycjonowaniu ryczałtowym firma seo ma możliwość swobodniejszego inwestowania w wartościowe zaplecze strony oraz content. Klient płaci stały abonament. W ramach tej opłaty uzyskuje on również: optymalizację, content na stronę (np. opisy produktów w sklepie internetowym, opisy kategorii), budowę wartościowego zaplecza i tym samym ruchu na stronie.

4

Model ryczałtowy pozwala na ustalenie innych celów niż tylko i wyłącznie uzyskanie pozycji w top10. W tym modelu liczy się wartościowy ruch na stronie, który przekłada się na konwersję. Dlatego też niezwykle ważnym elementem są w tym wypadku szczegółowe raporty jakie otrzymuje klient. Raportowanie i analiza statystyk to również niezwykle ważny element w tym momencie, za który klient nie ponosi dodatkowych kosztów i dzięki któremu wie jakie realne korzyści otrzymuje poza samym osiągnięciem pozycji.

5

W umowie na pozycjonowanie ryczałtowe klient ma możliwość zrezygnowania z umowy w dowolnym momencie bez jakiegokolwiek okresu wypowiedzenia. W każdym momencie taka decyzja może zostać podjęta przez klienta. Nie jest on związany wielomiesięczną umową.

6

Przez pierwsze 2 miesiące trwania umowy klient płaci 50% abonamentu. Jeśli po tych 2 miesiącach stwierdzi, że nie widzi jakichkolwiek rezultatów lub nie będzie zadowolony z innych względów, może bez problemów rozwiązać umowę.

Ceny za pozycjonowanie ryczałtowe rozpoczynają się już od 199zł netto, ale w każdym przypadku potrzebna jest indywidualna wycena, dlatego jeśli jesteś zainteresowany ofertą napisz do mnie:

DARMOWA WYCENA

Michał Barełkowski

Z branżą SEO związany od 2008 roku. Przeszło 9 lat doświadczenia w marketingu w wyszukiwarkach. Właściciel agencji SeoLand, która od 8 lat z sukcesami świadczy usługi związane z SEO i SEM. Pozycjonowanie Stron, Audyty SEO i Kampanie Linków Sponsorowanych.

Google+ 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *