Przechwytywanie domen na potrzeby SEO
W jakim celu przechwytuje się domeny?
Robi się to np. dlatego ponieważ domena posiada atrakcyjną nazwę, która może zostać łatwo zapamiętana przez użytkowników co daje niezwykłą przewagę nad konkurencją, która również stara się zaistnieć w internecie.
Ja chciałbym się skupić na innym aspekcie, a mianowicie na przechwytywaniu domen na potrzeby SEO.
Po co się to robi i jak można przechwycić jakąś interesująca domenę?
Na początku należałoby wyjaśnić co to znaczy “interesująca domena” w tym wypadku.
Jeśli dopiero zaczynamy swój biznes w internecie to kupujemy nową domenę, która jeszcze nigdy nie była zaindeksowana w wyszukiwarce. Nie posiada ona żadnej historii, żadnych linków skierowanych z innych domen, żadnego wskaźnika Page Rank.
W przypadku gdy wchodzimy w posiadanie domeny już kiedyś istniejącej, ale nie przedłużonej możemy mieć nadzieję, że posiada ona jakąś większą wartość ze względu na posiadane backlinki, Page Rank, czy też jakąś liczbę zaindeksowanych podstron. Dodatkowym dużym plusem jest również to, jeśli generuje ona jakiś ruch. Może być on generowany np. wtedy kiedy nazwa danej domeny jest często omyłkowo wpisywana przez użytkowników w polu przeglądarki zamiast nazwy innej firmy.
Po co nam takie domeny?
Jedna z możliwości (najlepsza) jest taka – gdy w przeszłości na przechwyconej domenie był serwis zbliżony tematycznie do serwisu, jaki chcemy docelowo pozycjonować. Wówczas na takiej domenie tworzy się bardzo wartościowe tzw “zaplecze” czyli stronę wsparcia dla strony docelowej. Na taki serwis ściągany jest dobrze stargetowany ruch, a użytkownicy mogą być np przekierowani następnie na docelowy adres, pod którym może znajdować się np. nasz sklep internetowy, który pozycjonujemy. Posiadając domenę tematyczną z dobrą przeszłością (bez filtra nałożonego przez wyszukiwarkę google) można o wiele szybciej podnieść jej pozycje w wynikach wyszukiwania.
Druga z możliwości – przechwycona domena ma dobrą historię, prowadzą do niej linki, posiada PageRank, ale jej tematyka odbiega od strony, którą chcemy pozycjonować. Co wtedy? Wtedy taką witrynę można przeznaczyć na potrzeby np. systemów wymiany linków (jeśli ktoś chce oczywiście korzystać z takiej metody pozycjonowania). Za dodanie strony z historią, PR, dużą ilością backlinków można dostać znacznie więcej punktów niż za zupełnie nową domenę.
Ostatnio znalazłem interesujący przykład, jak ktoś przechwycił domenę, do której inna osoba nieświadomie ciągle linkuje. Szczególnie jest to ciekawe, gdyż osobą tą jest osoba publiczna. Na profilu facebookowym Marcina Mellera znalazłem link do strony, którą chyba niekoniecznie w tej chwili chciałby promować ponieważ została ona w chwili obecnej przerobiona na typową stronę zapleczową pod system wymiany linków.
Poniżej zrzut ekranu w profilu facebookowego Pana Mellera:
Jestem przekonany, że jakiś ruch na tej domenie na pewno jest. Czy nie lepiej byłoby zatem zrobić tam wartościowy serwis i zarabiać w inny sposób…?
Kilka porad praktycznych jak można przechwytywać domeny na potrzeby seo:
Podsumowując:
Przechwytywanie domen na potrzeby pozycjonowania stron internetowych ciągle się rozwija, powstają nowe serwisy ułatwiające zakup domen z historią, nowe oprogramowanie. Od nas zależy jak te wszystkie nowe możliwości wykorzystamy. Jedno jest pewne, trzeba obserwować rynek bo nie wiadomo kiedy nadarzy się okazja by wejść w posiadania domeny ciągle linkowanej przez osobę publiczną, często obecną w mediach 😉
![](http://www.seoland.pl/wp-content/uploads/2018/04/m1_small.jpg)
Właściciel agencji SeoLand, która od 15 lat z sukcesami świadczy usługi związane z SEO i SEM. Pozycjonowanie Stron, Audyty SEO i Kampanie Linków Sponsorowanych.