8 08 2013
Kategoria:
Blog
Komentarze: 0

Optymalizacja strony w 7 krokach

Elementem składającym się na cały proces pozycjonowania strony jest jej optymalizacja, która powinna zostać wykonana przed procesem zdobywania odnośników. Coraz czulsze i skomplikowane algorytmy wyszukiwarki Google powodują, że przy pozycjonowaniu strony bez jej optymalizacji pojawiają się w trakcie procesu problemy, które uniemożliwiają osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarkach. Dzisiaj chcielibyśmy opisać na jakie elementy zwrócić uwagę przy optymalizacji strony. Elementy te podzielone zostały na 7 kroków. Każdy z nich dotyczy innych elementów związanych z pozycjonowaną stroną.

1.Skoncentruj się na tym by Twoja strona prezentowała unikalną wartość:

    • Strona powinna wyglądać na autentyczną nie skupiając się na własnej promocji, powinna nieść ze sobą jakiś wartościowy dla użytkownika przekaz
    • Duże znaczenie ma jakość treści jaka jest prezentowana na stronie
    • Obowiązkowe są obrazki, teksty oraz coraz popularniejsze różnego rodzaju multimedia (filmy, prezentacje)
    • Strona powinna być oceniana przez ponad 80% użytkowników jako wartościowa, użyteczna i w pełni unikalna
    • Użytkownicy odwiedzający dobrze zoptymalizowaną stronę nie powinni widzieć przyczyny, dla której mieliby cofać się do wyników wyszukiwania z powodu tego, że na stronie nie znajduje się informacja, której poszukują, lub treść oraz ewentualne multimedia umieszczane na stronie są bardzo niskiej jakości

2.Zadbaj o UX czyli czynniki związane z użytkowaniem strony przez odwiedzających:

    • Elementy nawigacyjne oraz treść na stronie powinny być przyjazne dla każdego użytkownika. Użytkownik musi “rozumieć” stronę i mieć możliwość swobodnego poruszania się po niej
    • Wygląd strony powinien być ściśle powiązany z marką. Odwiedzający stronę zwracają uwagę na to, czy strona przyciąga ich uwagę pod względem wizualnym
    •  Najważniejsze treści na stronie powinny być umieszczone w jak najwidoczniejszym dla użytkownika miejscu
    • Strona musi ładować się szybko. Nie możemy pozwolić na to by użytkownik czekał na załadowanie się podstrony. Jeżeli czas ładowania głównej treści na stronie będzie powyżej 4 sekund wówczas najprawdopodobniej użytkownicy będą rezygnować z dalszego przeglądania strony.
    • Należy minimalizować liczbę zapytań przeglądarki jakie są generowane podczas ładowania pełnej treści na stronie
    • Strona musi być tak zaprojektowana by wyglądała identycznie w każdej przeglądarce lub w każdej przeglądarce wyglądała poprawnie. Nie można pozwolić na to, by w którejś z przeglądarek strona wyświetlała się z błędami

3.Optymalizuj słowa kluczowe na stronie. Pamiętaj o umieszczaniu ich w odpowiednich miejscach na stronie.

    • Strona musi być odpowiednio dopasowana do intencji użytkownika poszukującego czegoś w wyszukiwarce – odpowiednio skorelowane słowa kluczowe z zapytaniem wpisywanym przez użytkownika w polu wyszukiwania
    • Główne słowo kluczowe powinno być umieszczone na początku tytułu strony oraz powinno występować w adresie URL
    • Treść na stronie powinna być w taki sposób skonstruowana aby angażowała słowa kluczowe, po których użytkownik może trafić na stronę
    • Poprawne będzie formatowanie najważniejszych słów kluczowych poprzez wytłuszczanie, podkreślanie, stosowanie czcionki italic
    • Główna fraza powinna występować w nagłówku h1
    • Główna fraza powinny występować minimum 2 razy w treści strony
    • Również frazy drugiego rzędu należy umieszczać w tytułach, nagłówkach
    • Obrazki na stronie powinny być odpowiednio opisane poprzez atrybuty Alt i Title

4.Zadbaj o to by roboty Google miały swobodny dostęp do pozycjonowanej strony i nic nie stało im na przeszkodzie w szybkim indeksowaniu nowych treści.

    • w parametrach URL nie mogą znajdować się zmienne. Należy zaimplementować przyjazne adresy URL
    • Treść na poszczególnych podstronach nie może być zduplikowana. Należy pamiętać o korzystaniu z canonical
    • Najlepiej jeśli strona jest zbudowana w oparciu o HTML. Nie wskazane jest ładowanie witryny poprzez Ajax czy Iframe
    • Strona powinna być tak zbudowana by przy użyciu maksymalnie 4 klików dotrzeć do każdej podstrony
    • Należy korzystać z przekierowań 301 a nie 302
    • Jeśli strona jest chwilowo niedostępna powinien być wyświetlany status błędu 503
    • Warto generować źródła RSS dla strony
    • Należy pamiętać o tym by w meta tagu robots umożliwić robotom wyszukiwarki swobodne indeksowanie i poruszanie się po stronie. Blokada w tym meta tagu przed indeksowaniem nie jest wskazana.
    • Host na którym znajduje się strona nie może blokować dostępu robotów do strony
    • Należy pamiętać o limitach znaków w najważniejszych z punktu widzenia robotów indeksujących elementach:
    1. Title – poniżej 75 znaków
    2. URL – poniżej 90 znaków
    3. Meta Description – poniżej 160 znaków

5.Zbuduj stonę pamiętając o możliwości udostępniania jej treści w mediach społecznościowych.

    • Adres URL powinien być tak skonstruowany by użytkownik otrzymywał jasny przekaz o czym jest strona
    • Strona powinna mieć możliwość bezpośredniego dzielenia się treścią w mediach społecznościowych (odpowiednie buttony)
    • Wskazane jest korzystanie z tagów opisujących takich jak Facebook Open Graph

6.Dbaj o Authorship strony, wszystkie meta dane oraz rich snippets

    • Warto wprowadzać na stronie powiązania z autorstwem poprzez stosowanie takich znaczników jak rel=”author” czy też rel=”publisher”
    • Należy wdrażać znaczniki schema.org na stronie
    • Również znaczniki rich snippets są wskazane
    • Warto umieszczać zarówno główne jak i te mniej ważne frazy w meta danych description
    • Należy pamiętać o tym, że tak naprawdę meta dane description nie pomagają w pozycjonowaniu strony internetowej, ale znacząco mogą wpłynąć na klikalność w wynikach wyszukiwania. Ich zadaniem jest zwiększenie zainteresowania stroną przez użytkowników. Opis musi inspirować, interesować, powodować kliknięcia (również w mediach społecznościowych)
    • Nie trzeba korzystać z popularnego kiedyś znacznika meta keywords. Teraz nie jest on potrzebny by strona była dobrze zoptymalizowana i nie ma to wpływu na pozycjonowanie
    • Znaczniki hreflang są wskazane

7.Zbuduj stronę w taki sposób by była ona przyjazna dla wszystkich dostępnych urządzeń. Pamiętaj by użytkownicy korzystający z internetu w smartfonach, tabletach, laptopach nie mieli problemu z dostępnością i przejrzystością witryny.

    • Strona powinna wyświetlać się poprawnie we wszystkich przeglądarkach
    • Strona musi dobrze wyglądać bez względu na to na jakiej wielkości ekranie jest przeglądana
    • Adres URL muszą być skonstruowane tak samo na wszystkich urządzeniach


Powyższe elementy są najprostszym sposobem na to, by w dosłownie 7 krokach wykonać solidną optymalizację strony. Później nie pozostaje nic innego jak skupienie się na innym elemencie pozycjonowania, jakim jest link building.

Michał Barełkowski

Właściciel agencji SeoLand, która od 9 lat z sukcesami świadczy usługi związane z SEO i SEM. Pozycjonowanie Stron, Audyty SEO i Kampanie Linków Sponsorowanych.

Google+ 

Napisz komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *