Automatyczne Reguły w kampaniach Google AdWords
Dzisiejszym wpisem chcielibyśmy rozpocząć cykl artykułów poświęcony reklamie w linkach sponsorowanych Google AdWords. Do tej pory koncentrowaliśmy się tylko na pozycjonowaniu omijając tematykę PPC, która jest znacznie pewniejszym źródłem pozyskiwania nowych klientów niż pozycjonowanie. Dlaczego?
Przede wszystkim dlatego, że mamy tam pełną kontrolę nad wyświetlaniem naszych reklam, natomiast w wynikach organicznych wyszukiwania rządzi algorytm Google, który nieustannie się zmienia. To co kiedyś się sprawdzało w pewnej chwili może przestać działać lub nawet mieć negatywny wpływ na wyświetlanie się strony w wynikach. Zamiast inwestować pieniądze w ciągłe podnoszenie pozycji, które i tak pewnego dnia mogą ulec obniżeniu lepiej zainwestować te same pieniądze w kampanię linków sponsorowanych.
Po ostatnich zmianach algorytmu wszystko wskazuje na to, że wkrótce Google AdWords może stać się tańszą usługą niż pozycjonowanie – wydawać się może, że do tego właśnie dąży samo Google.
Przejdźmy jednak do rzeczy czyli do wspomnianych w temacie wpisu reguł automatycznych. Na początek chcielibyśmy przedstawić jedno z zastosowań tej funkcji.
Jak precyzyjnie i automatycznie wyświetlać reklamę dla danego słowa kluczowego na konkretnych pozycjach?
Można to właśnie zrobić za pomocą reguł automatycznych. Załóżmy, że chcemy wyświetlać nasze reklamy na niższych pozycjach, w oszczędności środków przeznaczonych na kliknięcia. Jeśli dysponujemy nie dużym budżetem możemy tak skonfigurować kampanię AdWords by reklama wyświetlała się np. między pozycją 4 a 6 i nie wyżej ani nie niżej. Wyświetlanie reklamy na wyższych pozycjach spowoduje szybkie “wyklikanie” budżetu, natomiast niższe pozycje nie będą generowały wcale kliknięć.
Jak to zatem osiągnąć?
Potrzebne będą nam dwie automatyczne reguły. Jedna będzie obniżać stawki za kliknięcie, natomiast druga będzie je zwiększać.
W celu utworzenia reguł wchodzimy w daną grupę reklam. Zaznaczamy na liście słów kluczowych, te słowa, dla których reguła ma być aktywna (można to również zrobić dla całej grupy reklam). Po zaznaczeniu słów klikamy w pole
Automatyzacja -> Zmień maks. stawki CPC, gdy…
Otworzy nam się pole w którym możemy konfigurować regułę. Na początek reguła odpowiadająca za podbijanie stawek. Jeśli pozycja wyświetlania reklamy będzie gorsza niż 6 to reguła ma za zadanie podnieść maksymalną stawkę za kliknięcie o 20%, przy czym maskymalnie może to być 6zł. Reguła ta korzysta z danych z dnia poprzedniego i jest uruchamiana codziennie o godzinie 13.
Następnie reguła odpowiadająca za zmniejszanie stawek. Jeśli średnia pozycja wyświetlania reklamy będzie lepsza niż 4 wówczas reguła automatycznie obniży stawkę za kliknięcie o 15% przy czym nie zejdzie niżej niż 0,50 groszy za kliknięcie. Tak jak poprzednia reguła będzie ona uruchamiana codziennie o 13 i będzie korzystała z danych dnia poprzedniego.
Dzięki temu zastosowaniu będziemy mieli pewność, że nasze reklamy w kampanii AdWords będą wyświetlane między pozycją 4 a 6.
Na koniec polecamy jeszcze krótki video tutorial:
Właściciel agencji SeoLand, która od 15 lat z sukcesami świadczy usługi związane z SEO i SEM. Pozycjonowanie Stron, Audyty SEO i Kampanie Linków Sponsorowanych.