12 zagranicznych podcastów SEO których warto słuchać w 2019 roku

Zagraniczne podcasty SEO są idealne dla tych, którzy potrzebują najświeższych informacji na temat optymalizacji stron, marketingu i trendów budowania linków ale nie mają czasu na czytanie. W 2019 roku ta forma konsumowania treści jest tak popularna jak nigdy dotąd.

Czy zagraniczne podcasty o seo są lepsze niż polskie?

Dlaczego warto słuchać zagranicznych podcastów o tematyce SEO i czy są one lepsze niż te prowadzone w języku polskim?

Niejednokrotnie mają one wyższy poziom merytoryczny niż te w Polsce..chociaż..czy w Polsce są jakiekolwiek typowe podcasty tylko i wyłącznie poruszające tematykę optymalizacji w wyszukiwarkach internetowych…???? Jeśli znacie takowe to piszcie proszę w komentarzach.

Dla osób lubiących czytać, podcasty to idealne rozwiązanie – ponieważ można ich słuchać w każdym miejscu, jednocześnie szkoląc język angielski. Anglojęzycznych artykułów na temat marketing jest bardzo dużo w internecie, a nasz czas jest ograniczony. Dlatego też warto słuchać podcastów w tramwaju, w autobusie w samochodzie czy w drodze do pracy rowerem. Znam osoby, które pochłaniały miesięcznie wiele książek typowo marketingowych, ale gdy zaczęły słuchać podcastów uznali to za lepsze rozwiązanie ponieważ można pochłonąć w ten sposób jeszcze większą ilość wiedzy.

Uważam również, że jeśli jesteś właścicielem agencji seo lub zawodowo zajmujesz się pozycjonowaniem stron w agencji marketingowej powinieneś wybrać sobie 2-3 podcasty i na bieżąco słuchać kolejnych odcinków – można z nich uzyskać naprawdę wiele inspirujących i wartościowych treści.

Popularność podcastów

Ostatnie badania pokazują, że słuchalność podcastów rośnie z roku na rok, a obecnie ponad 40% obywateli USA słucha podcastów w takim czy innym miejscu. To samo badanie pokazuje, że około 27% konsumentów podcastów subskrybuje je, aby regularnie otrzymywać informacje i słuchać podcastów głównie za pośrednictwem smartfonów.

A tak wygląda popularność podcastów w Polsce według Google Trends:

słowo kluczowe podcast w google trends

Podcasty na temat SEO zreguły są darmowe, w Polsce ich popularność nie jest jeszcze tak duża jak za oceanem, ale patrząc na trendy będzie to szło na pewno w górę.

Gdy wpiszemy „SEO podcast” w Google, otrzymamy mnóstwo różnych podcastów i polecanych list, które zawierają regularne serie podcastów, a także samodzielne podcasty na temat SEO, digital marketingu, PPC i innych tematów.

Jest ich tak dużo, że często ciężko samemu wybrać coś dobrego. Wybrałem najbardziej chwytliwe i godne uwagi podcasty, które przyszły mi do głowy. Są to moim zdaniem najlepsze podcasty o marketingu w wyszukiwarkach internetowych.

Ranking SEO podcastów – Jak powstał?

Do stworzenia tego swoistego rankingu podcastów o seo zastosowałem najbardziej oczywiste kryteria wyboru podcastów, a mianowicie:

  • związane z SEO (uwzględniłem również kilka popularnych podcastów poruszających tematykę digital marketingu)
  • regularnie aktualizowane (nie dodałem zamkniętych podcastów, ani zestawów podcastów, które nie posiadają nowych informacji)
  • ocenione przez społeczność SEO

Większość tych podcastów można znaleźć w iTunes, Soundcloud lub innych źródłach. Ułatwia to wszystkim wybór ulubionego sposobu słuchania (online lub pobierania na urządzenia).

Authority Hacker podcast

Gospodarz(e): Gael Breton i Mark Webster

Tematy: SEO, marketing, marketing treści
Strona internetowa: Authority Hacker
Posłuchać można na Soundcloud, iTunes i Stitcher.

Podcast Authority Hacker został stworzony w celu omówienia rzeczy, które nie pasowały do formatu postu na blogu. Gael Breton i Mark Webster chcieli odtworzyć tę swobodną atmosferę na konferencjach, gdzie można po prostu odpocząć i cieszyć się rozmową.

Gospodarze unikają przeprowadzania wywiadów promocyjnych, w których goście próbują sprzedać swoje usługi publiczności. Podczas podcastu omawiają oni tematy, na które społeczność wykazywała duże zainteresowanie. Pokazują także swój własny punkt widzenia na najbardziej wymagające pytania SEO, ponieważ mają osobiste doświadczenia z prowadzeniem strony internetowej i blogów biznesowych.

Gospodarze zbierają również pytania od słuchaczy i regularnie na nie odpowiadają. Podcast Authority Hacker liczy obecnie ponad 100 odcinków.

Search Engine Nerds

Gospodarz(e): Brent Csutoras i Loren Baker

Tematy: SEO, PPC, media społecznościowe, przedsiębiorczość, marketing treści
Strona internetowa: Search Engine Nerds
Posłuchać można na iTunes i Stitcher.

Podcast Search Engine Nerds początkowo nosił nazwę Marketing Nerds. Gospodarze zmienili tytuł, ponieważ chcieli skupić się przede wszystkim na tematach SEO i przyciągnąć przede wszystkim specjalistów SEO. Podcast został stworzony w celu dzielenia się ze słuchaczami wiedzą ekspertów SEO.

Brent Csutoras i Loren Baker zapraszają osoby, które chcą dzielić się swoją wiedzą i strategiami dotyczącymi najważniejszych kwestii wpływających na SEO. Nie ma sesji AMA, ale gospodarze organizują sporadyczne konkursy i prezenty… o ile pasuje to do ich odbiorców.

Search Engine Nerds to podcast głęboko zaangażowany w tematy, które są aktualne i nowatorskie. Gospodarze wyszukują ekspertów i tematy, które chcą omówić w celu dostarczenia informacji, które słuchacze mogą docenić i odpowiednio wykorzystać. W odcinkach wystąpił między innymi Gary Illyes z Google, który mówił o pierwszym indeksie mobilnym, oraz Christi Olson z Bing, mówiąc o przyszłości wyszukiwania głosowego.

Marketing Speak

Gospodarz(e): Stephan Spencer

Tematy: SEO, płatne wyszukiwanie, przedsiębiorczość, marketing
Strona internetowa: Marketing Speak
Posłuchać można na iTunes i Stitcher.

Będąc znanym ekspertem w dziedzinie SEO i SEM, autorem i prelegentem, Stephan Spencer uruchomił podcast Marketing Speak, aby podzielić się najlepszymi wskazówkami i poradami SEO w formacie dogodnym odbiorcom. Twierdzi, że wybiera wszystkich gości na pokazy: autorów, prelegentów, dostawców narzędzi, prawdziwych ekspertów i specjalistów.

Stephan Spencer zachęca swoich słuchaczy, aby zostawiali swoje pytania i prosili o pomoc w ich problemach za pośrednictwem „wiadomości głosowych” na swojej stronie internetowej. To sprawia, że podcast sprawia wrażenie bardzo żywego i autentycznego show. Goście mogą również oferować własne prezenty dla słuchaczy podcastów, takie jak zniżki lub prezenty reklamowe.

Podcast jest tworzony w ten sposób aby był jak najbardziej użyteczny. W związku z tym każdy odcinek ma pełny zapis, możemy zobaczyć notatki ze znacznikami czasu. Zawiera również listę do wdrożenia tego, czego nauczono w danym odcinku.

MozPod

Gospodarz(e): Brian Childs
Tematy: SEO, marketing
Strona internetowa: MozPod
Posłuchać można na iTunes i Stitcher.

Brian Childs, gospodarz MozPod, często czuł się przytłoczony ilością informacji, które musiał przetworzyć. Wyszedł więc z pomysłem stworzenia podcastu, w którym ludzie mogliby słuchać go podczas jazdy do/z pracy. W ten sposób pojawił się MozPod.

Podczas każdego odcinka podcastu Brian przeprowadza wywiady z ekspertami ds. Marketingu i SEO, zadając im jak to mówi „proste i głupie pytania, których ludzie często boją się zadać”. Zazwyczaj jest to rodzaj informacji, które właściciel małej agencji marketingowej chciałby wiedzieć.

Goście MozPod są ekspertami w swojej dziedzinie. Słuchacze mogą być pewni, że otrzymują najświeższe i najbardziej aktualne dane z pierwszej ręki. W jednym z odcinków dowiadujemy się o tym jaka jest rola SEO w budowaniu świadomości marki:

Experts On The Wire

Gospodarz(e): Dan Shure

Tematy: SEO, marketing cyfrowy
Strona internetowa: Experts On The Wire
Posłuchać można na iTunes i Stitcher.

Przed wejściem w świat SEO, Dan Shure produkował lokalne programy telewizyjne w szkole średniej i występował na scenie jako muzyk. Z pomocą Anthony’ego Pensabene, jednego z ówczesnych pracowników Dana i jego żony Sary, Dan uruchomił swój pierwszy podcast. W lutym 2016 r. wyemitowano odcinek pilotażowy z pierwszym gościem – Marie Haynes. Experts On The Wire liczy obecnie ponad 85 odcinków.

Dan jest dumny z tego, że prowadzi podcast w 100% wyprodukowany przez siebie, gdzie wykonuje całą edycję audio, muzykę itp. Jego żona tworzy znaczniki czasu dla notatek. Dan zajmuje się SEO od ponad dziesięciu lat, więc nie boi się trudnych zadań. Wiele pytań zadawanych podczas pokazu pochodzi z Twittera, ale cała rozmowa jest raczej spontaniczna. Dan organizuje także konkursy okolicznościowe, które ogłaszane są na początku podcastu.

Search Talk Live

Gospodarz(e): Robert O’Haver

Tematy: SEO, SEM, marketing cyfrowy
Strona internetowa: Search Talk Live
Posłuchać można na iTunes, Spreaker i Stitcher.

Gospodarz Search Talk Live, Robert O’Haver, pracuje w branży od 2001 roku. Uważał, że ludziom często brakuje wiarygodnych informacji na temat White Hat SEO. Aby pomóc użytkownikom uzyskać najlepsze porady na temat SEO, Robert wypróbował wiele kanałów – od filmów z YouTube po Google Hangouts. Kiedy Robert miał okazję wypróbować podcastów, od razu na to poszedł. Podcast zbliża się teraz do 100 odcinka i staje się coraz bardziej popularny. Jego słuchacze to przede wszystkim ludzie, którzy chcą uniknąć pułapek branży SEO i postępować zgodnie z najlepszymi praktykami i tym co zaleca Google.

Gośćmi cotygodniowych odcinków są specjaliści seo oraz pracownicy Google. Dzielą się wiedzą na temat wszystkich aspektów digital marketingu, SEO, mediów społecznościowych i marketingu treści, optymalizacji konwersji, reklam płatnych itp.

Transmisje Search Talk Live są w każdy czwartek, a nagrane odcinki są dostępne do słuchania i pobierania z wielu źródeł, takich jak iTunes, Play Store, Youtube, SoundCloud, iHeartRadio, Spreaker i innych. Właściciele nie oferują żadnych prezentów ani konkursów, ale nagradzają gościa najpopularniejszego odcinka roku.

The Recipe for SEO Success

Gospodarz(e): Kate Toon

Tematy: SEO, media społecznościowe, marketing treści
Strona internetowa: The Recipe for SEO Success
Posłuchać można na iTunes i Stitcher.

Gospodarz The Recipe for SEO Success, Kate Toon, rozpoczęła serię podcastów, aby wspierać swoje kursy online. Jej główną publicznością są małe firmy, właściciele sklepów internetowych, blogerzy, menedżerowie marketingu i freelancerzy, a nie eksperci SEO.

Jak twierdzi Kate, chciała stworzyć podcast, który przedstawiałby publiczności dostępne informacje bez branżowego żargonu tak by był on zrozumiały dla początkujących. Jej wskazówki i porady są proste, łatwe do zrozumienia i szybkie do wprowadzenia w życie… nawet dla osób nie będących ekspertami.

Większość odcinków składa się z krótkich, ale pomocnych wskazówek i zaleceń dotyczących SEO, content marketingu, budowania stron internetowych itp. Kate od czasu do czasu zaprasza również ekspertów SEO na wywiady. Rand Fishkin, Barry Schwartz, John Mueller i Bill Slawski byli gośćmi w przeszłości.

Jedną z najfajniejszych rzeczy w podcaście The Recipe for SEO Success jest to, że odcinki są zawsze oznaczone tak aby rozpoznać czy dany odcinek jest targetowany do początkujących lub tych którzy już posiadają jakąś wiedzę z zakresu SEO/SEM. W ten sposób można wybrać odcinek odpowiedni dla siebie.

Kate ma nadzieję przełamać postrzeganie SEO jako coś co trudno zrozumieć lub coś co kwalifikowane jest jako “wiedza tajemna” dostępna tylko dla ekspertów. Planuje pokazać swoim słuchaczom, że SEO jest naprawdę interesujące, wymagające, ekscytujące i można z niego czerpać wiele frajdy.

Unknown Secrets of Internet Marketing

Gospodarz(e): Chris Burres i Matt Bertram

Tematy: SEO, PPC, media społecznościowe, marketing treści, CRO
Strona internetowa: Unknown Secrets of Internet Marketing
Posłuchać można na iTunes, Soundcloud i Podomatic.

Podcast Unknown Secrets of Internet Marketing jest dostępny w Internecie od 2009 roku. Co tydzień otrzymuje ponad 9 000 pobrań z ponad 100 krajów. Podcast ten został celowo stworzony w celu obsługi wewnętrznych szkoleń, ale potem gospodarze podcastów, Chris Burres i Matt Bertram, zdali sobie sprawę, że istnieje potrzeba dobrego podcastu SEO, który dostarczyłby cennych treści w rozrywkowym formacie.

Prowadzący przeglądają nowe artykuły, które pojawiają się w ciągu tygodnia, i wybierają najbardziej odpowiednie i łatwe do zrozumienia treści, które można udostępniać, wraz z własnymi komentarzami i spostrzeżeniami. Na końcu odcinka Chris i Matt zawsze starają się wymyślić jedną konkretną i praktyczną wskazówkę, którą słuchacze mogą wdrożyć w swoich działaniach marketingowych.

Podcast jest zwykle nadawany na Facebooku, a gospodarze próbują odpowiedzieć na pytania przesłane przez społeczność Facebooka podczas relacji na żywo. Prowadzą także konkursy, aby zwiększyć ich interakcje społeczne.

SEO 101 Podcast

Gospodarz(e): Ross Dunn i John Carcutt
Tematy: SEO, płatne wyszukiwanie
Strona internetowa: SEO 101
Posłuchać można na iTunes, Soundcloud, Stitcher i iHeartRadio.

Podcast SEO 101 pojawił się po raz pierwszy w 2009 r. na WebMasterRadio.FM

Ross i John od ponad 20 lat zajmują się branżą SEO, co czyni ich fantastycznymi gospodarzami. Wprowadzają na rynek fajną mieszankę wiedzy na temat SEO i dobrego poczucia humoru. Każdy z gospodarzy ma swoją własną specjalizację: Ross koncentruje się na małych i średnich firmach, podczas gdy John zajmuje się głównie przedsiębiorstwami i dużymi firmami.

Sspołeczność utworzona wokół SEO 101 pomaga gospodarzom tworzyć takie fajne programy. Obecnie liczy ponad 9 000 użytkowników, którzy publikują pytania, które będą dalej omawiane podczas relacji na żywo. W ostatnich latach Ross i John przeprowadzili wywiady z wieloma znanymi gośćmi i liderami branży SEO, takimi jak John Mueller z Google, Loren Baker, Dr. Pete Meyers, Jennifer Laycock, Richard Zwicky i wielu innych. Dowiedz się więcej o lokalnych mitach SEO z tym odcinkiem:

SEOBits Podcast

Gospodarz(e): Rebecca Gill
Tematy: SEO, marketing cyfrowy, media społecznościowe
Strona internetowa: SEOBits
Posłuchać można na iTunes i Stitcher.

Ten podcast jest jednym z najnowszych programów związanych z SEO i zawiera obecnie tylko 43 odcinki. Rebecca Gill, gospodarz podcastu, już od 15 lat zajmuje się SEO i marketingiem. Transmiska odbywa się raz w tygodniu, aby zapewnić właścicielom stron internetowych, blogerom i freelancerom podstawy SEO w przystępny sposób. Każdy odcinek trwa około 15 minut i obejmuje jeden temat z dziedziny SEO. Brak tu tematów o zmianach algorytmów lub zaawansowanych technikach SEO, tylko praktyczne porady, z których każdy może się czegoś nauczyć.

Rebecca rzadko zaprasza gości lub przeprowadza wywiady z ekspertami. Ale kiedy to robi, upewnia się, że mogą omawiać tematy w sposób zrozumiały dla zwykłych użytkowników o niskim poziomie wiedzy technicznej. Rebecca uważa, że jeśli ludzie wiedzą, dlaczego potrzebują konkretnej akcji, łatwiej jest im zrozumieć, jak to zrobić, a następnie wdrożyć to działanie na własnej stronie internetowej lub blogu.

HumanProofDesigns podcast

Gospodarz(e): Dom Wells

Tematy: SEO, marketing cyfrowy
Strona internetowa: Human Proof Designs
Posłuchać można na iTunes i Stitcher.

Serię podcastów prowadzi Dom Wells, założyciel HumanProofDesigns. Początkowo stworzyli podcast, aby wzmocnić istniejące relacje z publicznością. Gospodarze byli już świadomi pewnych problemów z SEO, z którymi ludzie mieli problemy. Zawarli więc dyskusje na ich temat w pierwszych nagranych odcinkach.

Głównymi tematami podcastu HumanProofDesigns jest marketing afiliacyjny i SEO. Gospodarz twierdzi, że seria podcastów stała się jeszcze jednym sposobem edukowania ludzi na temat modeli biznesowych, których mogą użyć do zarabiania na swoich stronach internetowych.

Dom Wells twierdzi, że podcasty SEO stanowią doskonałą okazję do „poznania” różnych osób ze społeczności SEO. Każda z tych osób dzieli się z publicznością wskazówkami, historiami i wartościami. Niektóre odcinki podcastów zawierają także case studies i wywiady.

Webcology

Gospodarz(e): Jim Hedger i Dave Davies

Tematy: SEO, marketing cyfrowy
Strona internetowa: Webcology
Posłuchać można na iTunes i Stitcher.

Jim Hedger i Dave Davies organizują podcasty Webcology już od dziesięciu lat. Jim i Dave wybrali tytuł Webcology, ponieważ daje im możliwość dzielenia się wszystkim co jest związane z internetem, nie muszą skupiać się wyłącznie na optymalizacji wyszukiwarek lub płatnych reklamach.

Webcology to seria cotygodniowych pokazów podcastów na żywo. Sprawia to, że atmosfera na nagraniu jest niezwykle żywa i autentyczna. Każdy odcinek zawiera rozmowy na temat sztuczek jakie można zastosować w wyszukiwaniu oraz porady o SEO, PPC, mediach społecznościowych.

Dave i Jim prezentują tematy w bardzo przystępny i humorystyczny sposób. Zapraszają do programu różnych ekspertów i pojawiają się na różnych konferencjach jako prelegenci. Od czasu do czasu robią też pokazy na żywo z konferencji.

Technical SEO Podcast

Gospodarz(e): Dan Taylor i Adam Gent

Tematy: tech SEO, link building
Strona internetowa: TechSEOPodcast

Ten podcast jest dosyć nowy. Dan Taylor i Adam Gent stworzyli show, aby informować o technicznym SEO, które ostatnio staje się coraz bardziej popularne. Własnymi słowami chcieli stworzyć coś nowego w tej niszy; coś bez „słodzenia”, którego celem nie było wyłącznie „dotarcie do jak największej grupy odbiorców”.

Gościem w ich pierwszym odcinku był Russ Jones, który mówił o likach zwrotnych i off-page SEO w nowoczesnym świecie SEO.

W kolejnych odcinkach pojawiało się o wiele więcej wspaniałych eskpertów SEO, w tym Jono Alderson z YOAST, Dawn Anderson z Move It Marketing, Patrick Stox z IBM i Laura Lippay z Netflix. Każdy gospodarz podzielił się praktycznymi wskazówkami, spostrzeżeniami i metodami. Goście podcastów zawsze wykazują się sporym zasobem wiedzy na temat SEO.

Końcowe przemyślenia

Zanim zaczniecie subskrybować i słuchać podcastów, powinniście wziąć pod uwagę swój poziom SEO. Jeśli w tym momencie jeden z podcastów wydaje się zbyt techniczny lub przytłaczający, wypróbujcie inny. Zawsze możecie do niego wrócić później, zdobywając więcej wiedzy i doświadczenia w zakresie SEO.

Styl prowadzącego(prowadzących) i ich charyzma znacznie zwiększają ogólne wrażenie, jakie uzyskuje się z podcastu. Jest to ważna zmienna, którą powinniśmy wziąć pod uwagę przy wyborze programu do słuchania. Oczywiście nie można regularnie słuchać wszystkich podcastów wymienionych powyżej. Mam jednak nadzieję, że ta lista pomoże Wam dokonać właściwego wyboru i znaleźć doskonałe programy, które warto subskrybować.

Źródło: https://ahrefs.com/blog/best-seo-podcasts/

Michał Barełkowski

Właściciel agencji SeoLand, która od 10 lat z sukcesami świadczy usługi związane z SEO i SEM. Pozycjonowanie Stron, Audyty SEO i Kampanie Linków Sponsorowanych.

LinkedIn 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Seoland - Pozycjonowanie stron