Pozycjonowanie stron Wielkopolska – Poznań – Cennik 2019 – Zobacz na czym to polega

Pozycjonowanie stron Wielkopolska - Poznań - Cennik 2019 - Zobacz na czym to polega

Łe jery! Szpeja pozycjonowania do Was blubra! Pozycjonowanie rug cug dla wiary z fyrtla Wielkopolska. Pozycjonowanie lokalne ma coraz większy potencjał. Postanowiliśmy zrobić podobny eksperyment jaki już jakiś czas temu pojawił się w branży SEO. Przekonamy się czy treść pisana przez eksperta ma znaczenie, czy może wystarczy sama optymalizacja – dodatkowo będzie to trochę też test na duplicate content 😉

Pozycjonowanie Wielkopolska i SEO lokalne – Początek

Zdecydowana większość tego co napiszemy poniżej będzie zawierać pewne precyzyjne frazy, lecz nie będzie to się przekładało na jakiś głębszy przekaz. Piszemy tą treść w oparciu I istniejące już treści dostępne w internecie (czyli nie jest to jakiś super unikalny content) – opieramy się przy tym dokładną analizą słów kluczowych.

Podkreślamy, że jest to tylko i wyłącznie eksperyment SEO – gdy dotrzesz do końca tego wpisu dowiesz się prawdopodobnie jak można się szybko pozycjonować. Będziemy co jakiś czas odświeżali statystyki aktualnych widoczności w wyszukiwarce.

Domena seoland.pl posiada już jakiś autorytet i odpowiednie dopasowanie tematyczne – pomimo swoich wcześniejszych problemów. Nie jest jednak ona tak duża jak inne blogi SEO i strony firmowe popularnych agencji interaktywnych.

Miasto w którym działamy jako agencja seo to Poznań, to tutaj pozycjonujemy naszych mniejszych i większych klientów. Jeśli miejscem Twojego zamieszkania jest Wielkopolska to wiesz, że w tym województwie znajdują się też Gniezno, Kalisz, Konin, Leszno, Piła czy Ostrów Wielkopolski.

Bardzo wiele osób uważa, że istotą pozycjonowania lokalnego są działania w kanale social media. Bardzo skutecznie w tym kanale można promować swoją stronę internetową na rynku lokalnym – czy to w mieście w którym się prowadzi działalność, czy w konkretnej dzielnicy (najczęściej w przypadku dużych miast) czy też w całym regionie np. Na terenie całej Wielkopolski lub w promieniu kilkunastu kilometrów od Poznania. Musimy przyznać, że jest to bardzo dobre rozwiązanie, będące doskonałym uzupełnieniem marketingu w wyszukiwarce jakim jest SEM czyli kampanie mające na celu promocję strony www w linkach sponsorowanych Google Ads nazywanych kiedyś AdWords – tutaj można też zrobić remarketing co jest nie do zrealizowania w SEO.

Jak Google łączy stronę www z lokalizacją?

Dzięki danym kontaktowym Google wie jak połączyć stronę www z lokalizacją firmy. Dlatego w pozycjonowaniu lokalnym niezwykle istotne są dane kontaktowe jakie podajemy na stronie. Dla tej witryny została założona wizytówka w Google MyBusiness. Sporadycznie zostało tworzonych trochę wizytówek NAP (number, adress, phone) – to pomaga dość mocno przy pracowaniu na pozycjami na frazy typowo lokalne czyli słowo kluczowe + miasto – mogą to być np takie frazy jak Pozycjonowanie Poznań, Agencja SEO Poznań, SEO Gniezno, Pozycjonowanie stron w internecie Wielkopolska lub SEO Wielkopolska.

Dane kontaktowe

SeoLand
Tel. 513 928 505
ul.Dobromiejska 21, 60-461 Poznań
e-mail: kontakt@seoland.pl
NIP: 9721102244
REGON: 301207580

A tutaj na mapce dokładna lokalizacja biura naszej agencji:

Posiadanie strony www to konieczność

Bardzo istotne są rzeczy takie jak marketing I dobra promocja strony www. Koniecznie trzeba posiadać stronę internetową. Co więcej na takiej firmowej stronie www powinny być systematycznie publikowane wartościowe treści. Dodatkowym elementem jest przedstawienie klientom przejrzystej oferty i świadczonych usług. W momencie, w którym posiadasz biuro w Wielkopolsce to będzie to mały problem I szybko to zrealizujesz. Jeśli działasz gdzie indziej no to może już być problem.

Audyty SEO i Pozycjonowanie – Poznań i inne miasta

Żeby SEO i pozycjonowanie było skuteczne należy na samym początku przeprowadzić audyt strony internetowej. Kolejnym krokiem jest wprowadzenie wytycznych z audytu czyli potocznie mówiąc optymalizacja, na końcu przechodzimy do pozycjonowania (możemy np. Wykonać optymalizacją a frazy pozycjonowanie Wielkopolska, albo pozycjonowanie stron Wielkopolska). Bardzo ważne jest abyśmy stosownie dobrali słowa kluczowe. Następnie pozycjonowaniu zawsze towarzyszy zdobywanie wartościowych linków do strony – można to zrobić poprzez kampanię marketingu szeptanego na forach internetowych czy blogach tematycznych z ruchem. Nie zaszkodzi także:

  • Zdobycie linków z wizytówek NAP z danymi adresowymi
  • Postaranie się o wzmianki w mediach lokalnych (każda firma powinna dbać o wizerunek niezależnie od podjętych działań SEO)
  • Poproszenie klientów o wystawienie ocen w wizytówce Google
  • Zwiększanie świadomośći marki co spowoduje więcej zapytań w korelacji nazwa marki + lokalizacja firmy
  • Wskazanie konkretnego miasta w snippecie pokazującym się w wynikach wyszukiwania, miastem może być np. Poznań, Gniezno, Kalisz lub region jakim jest Wielkopolska

Ile zapłacisz za pozycjonowanie lokalne?

Wszystko zależy od tego w jak konkurencyjnej branży chcesz zaistnieć i jak szybko chcesz to osiągnąć. Ważna jest także pozycja od której startujemy – dla nowej domeny skuteczne pozycjonowanie strony internetowej w Google lokalnie może być droższe a dla domeny ze stażem tańsze. Trochę tutaj nie dokonaliśmy odmiany słowa, ale to tylko eksperyment. Bardzo istotne jest tu zagadnienie wyceny. Bardzo często agencje mniejsze i większe mają problem z wyceną. Różnie to bywa, jeśli nie mamy zbyt dużo do czynienia z przygotowywaniem wyceny pozycjonowania strony internetowej firmy to może to wyglądać śmiesznie tanio albo bardzo drogo.

W przypadku gdy witryna posiada dużą konkurencję i oni inwestują w pozycjonowanie stron już od wielu lat, a Ty dopiero teraz tworzysz stronę internetową dla swojej firmy to będziesz potrzebował więcej pieniędzy. W innym wypadku jeśli Twoja firma ma już jakąś renomę, a konkurencja nie posiada stron internetowych to nie zapłacisz dużo. Jeśli trafisz na dobrego specjalistę, który Ci doradzi to dobierzesz budżet idealny i na pewno nie wydasz za dużo. Bardzo szybko uzyskasz wtedy dobre efekty marketingu lokalnego w wyszukiwarce – ale pamiętaj, że zależne to jest od umiejętności agencji seo Wielkopolska

Jak uzyskać realne korzyści?

Dzięki swojemu doświadczeniu dobra agencja seo będzie potrafiła unikać działań mało efektywnych. Liczyć się powinny przede wszystkim realne cele wyznaczone przez klienta – najczęściej chodzi o zwiększenie sprzedaży usługi czy towaru fizycznego. Czasami od wykonawcy oczekuje się znajomość specyficznych kategorii usług związanych z np. Prowadzeniem restauracji, stomatologią, usługami prawnymi czy biura nieruchomości. Ale takich działań wykonawca nie oferuje.

Bardzo dobrze korzyści płynące z pozycjonowania i skuteczność działań marketingowych mierzy Google Analytics. Należy mierzyć ruch na frazy kluczowe, jeśli świadczysz usługę jaką jest pozycjonowanie stron, a Wielkopolska to lokalizacja Twojej firmy to koniecznie musisz sprawdzać jak kształtują się odwiedziny na stronie pod hasłem pozycjonowanie wielkopolska. W Google Analytics zmierzysz też ruch z konkretnego miasta, np. Dla podstrony pozycjonowanie Poznań możemy dostać informację jak wiele klientów (potencjalnych) odwiedza stronę z Poznania. To jest chyba oczywiste.

Cały czas rozmawiamy oczywiście o pozycjonowaniu stron internetowych w Google, a nie o reklamowaniu ich w wynikach płatnych jakimi są reklamy Google Ads – kiedyś będące AdWords. W osobnym wątku musielibyśmy napisać coś więcej na temat tej formy płatnej reklamy strony internetowej w wyszukiwarce.

Podsumowując…

Poniżej krótkie podsumowanie, oraz garść statystyk, które będą na bieżąco aktualizowane. Informacje o tym jak ma się domena, jakie planujemy podjąć działania w zakresie link buildingu dla tej podstrony oraz wrzucimy kilka wykresów z ruchu na stronie.

Profil Linków

Jeśli chodzi o profil linków domeny seoland.pl to jest on przeciętny, co by nie powiedzieć kiepski – ponieważ nie były tutaj prowadzone jakieś dobre działania link buildingowe w ostatnim czasie. Poniżej umieścimy kilka grafik I zoptymalizujemy je na potrzeby artykułu dając stosowne parametry alt:

Profil linków strony / bloga:

Pozycjonowanie stron wielkopolska

Optymalizujemy i zdobywamy linki – w Kaliszu (zaszalejmy)

Nie będziemy narazie zdobywać linków do tej podstrony ze źródeł zewnętrznych, ewentualnie jakieś 2-3 linki z artykułów tematycznych + 2 for a internetowe. Podlinkujemy z odpowiednich miejsc na tej domenie dzięki czemu przekażemy pewien link juice to tej podstrony (chociaż przyznać trzeba, że sama domena aż tak mocna nie jest by coś przekazać 😉 ) Później zobaczymy, może pokusimy się o link w treści z portalu tematycznego (nie zdradzam narazie jakiego). Ewentualnie link z poczytnego forum o pozycjonowaniu i optymalizacji stron. Jeśli ta treść przebije się w top30 na frazy powiązane z pozycjonowaniem lokalnym (jak chociażby pozycjonowanie Wielkopolska) to zobaczymy co na to konkurencja. Zobaczymy co się wydarzy, nie ukrywamy, że pewnie jakieś poprawki będziemy w tekście przeprowadzać by była to perfekcyjnie dopasowana do zapytań lokalnych podstrona, może jakaś dodatkowa optymalizacja, dodanie treści, praca nad nasyceniem frazami.

Na chwilę obecną wpis posiada ponad 1300 znaków treści – wartościowej a jakże – co i tak nie daje nam średniej dla top10 pod frazą pozycjonowanie poznań. Jak pokazuje poniższy screen – konkurencja z top10 pod tym zapytaniem ma średnio blisko 2 tysiące znaków treści. Nie pozostanie nam nic innego jak rozbudowa contentu w kolejnych aktualizacjach.

Ile słów w treści ma konkurencja z top10

Korelacja treści na stronie do pozycji

Ile grafik ma konkurencja z top10 (dla frazy pozycjonowanie poznań)

optymalizacja zdjęć seo

Ile nagłówków dla frazy pozycjonowanie poznań

nagłówki h1 h6 seo

Ile słów nagłówkach (nie tylko związanych z pozycjonowanie poznań)

słowa w nagłówkach h1 h6

Wrzucamy jeszcze dwa piękne zdjęcia z wiki:

Poznań Ratusz

A.Savin Praca własna Wikipedia.org

 

Ratusz Ostrów Wielkopolski

TobiiiPraca własna, Wikipedia.org

Pierwsze wyniki już widać

Po skorzystaniu z Google Search Console i dodaniu podstrony do indeksu, niemal natychmiastowo pojawiły się wyniki na fraz “pozycjonowanie wielkopolska” oraz “pozycjonowanie stron wielkopolska” – ale czemu się dziwić jak konkurencja tu jest marna 🙂

Może nie widać tego na screenie – ale pozycja top4 dla frazy pierwszej uzyskana została w kilka minut po zaindeksowaniu podstrony. Ponadto wskoczyło także do Google Maps:

pozycjonowanie lokalne wielkopolska

Ciekawy jest też fakt, że chociaż dla frazy “pozycjonowanie stron wielkopolska” podstrona wyświetla się w dole top20 to zaraz po zaindeksowaniu google wyświetla w meta description ładny link do sekcji na temat łączenia strony www z jej fizyczną lokalizacją:

pozycjonowanie stron wielkopolska